Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

A covid-19 utáni élet

2021. 03. 29. 00:00:00
Mindannyian reménykedünk benne, hogy hamarosan tényleg vége lesz ennek az őrületnek és minél hamarabb visszakapjuk régi életünke

Mindannyian reménykedünk benne, hogy hamarosan tényleg vége lesz ennek az őrületnek és minél hamarabb visszakapjuk régi életünket.

Egy biztos beköszönt a jó idő és végre elpakolhatjuk a téli ruháinkat,de fontos, hogy ilyenkor ne csak a ruhatárunkat, hanem a lelkünket is tegyük helyre. Télen sokkal hajlamosabbak vagyunk a rosszkedvre, a begubózásra, szóval ideje a lelkednek is felmelegednie, nem csak az időjárásnak.

 

Indulhat a séta!

Télen már reflexből futunk a kocsihoz és reménykedünk benne, hogy mihamarabb megérezzük a fűtés jótékony hatását. A tavasz beköszöntével, viszont nyugodtan elhagyhatjuk, aminek nem csak a pénztárcád, de az egészséged is hálás lesz majd. Az amerikai Centers for Disease Control and Prevention heti 2,5 órányi alacsony intenzitású, vagy 1 óra 15 perces magas intenzitású testmozgást ajánl az egészséges életmód eléréséhez. Az előbbi kategóriába tartozik a sétálás is, így már azzal támogatjuk az egészségünket, ha az utolsó néhány buszmegállót inkább sétáljuk le.

Minden alkalomra vigyünk magunkkal egy EQUA kulacsot, ha megszomjaznál

 

setalas

 

kerékpározás

Erősíti a szívet és a keringési rendszert

A sportorvosok egyöntetű véleménye szerint a kerékpározás kiválóan edzi a szív- és keringési rendszert, ezáltal csökkenti a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. Tekerés közben ugyanis a légzésszám emelkedik, a szív munkája fokozódik, a pulzus nő és a vérnyomás emelkedik. Emellett a vérkeringés élénkül, ami azt jelenti, hogy a szervezet sejtjeihez azonos idő alatt nagyobb mennyiségű oxigén jut el, mint nyugalmi helyzetben. A kerékpározás az egyik legalkalmasabb mozgásforma a szív- és érrendszer állapotának karbantartására és javítására.

 

Minden izmot megmozgat!

A biciklizés teljeskörűen igénybe veszi az alsótest izmait, és kiválóan fejleszti a comb- és farizmokat. Sőt, zsírégető hatásának köszönhetően jobban láthatóvá válnak az izmaink. Azok, akik naponta nyeregbe pattannak, biztosra vehetik, hogy rövid időn belül erősebb és mutatósabb vádlival büszkélkedhetnek. Arról nem is beszélve, hogy a vádli erősítésén túl a rendszeres pedálozás az egész lábat formássá varázsolja.

kerekpar

Talán kevesen tudják, de a bringázás a felsőtest izmait is hatékonyan formálja, hiszen kerékpározás közben testünk a saját stabilizálásához mozgósítja a hát- és hasizmokat. Továbbá, derékfájás esetén az úszás után a kerékpározás az egyik legjobb edzésforma. Igazi gerinctorna, amely javítja az izomtónus állapotát. Nem utolsósorban a kerékpározás – például a kocogással vagy a futással ellentétben – nagyságrendekkel kevésbé terheli az ízületeinket.

Mindig vigyél magaddal egy EQUA kulacsot, hogy mindig hidratált legyél

 

Növeli a tüdő kapacitását

 

Egy rendszeresen bringázó felnőtt tízszer több oxigént vesz fel, mint aki csak a televízió előtt ül. Emellett a kerékpározás javítja a kardiovaszkuláris rendszert, így a szív és a tüdő hatékonyabban tud dolgozni. És ha már a légzésnél tartunk: azt gondolhatnánk, hogy egy kerékpáros a városi közlekedésben jóval több káros anyagot lélegez be, mint egy autós. Egy Londonban végzett kísérlet erre cáfolt rá: a kutatók kimutatták, hogy a gépjárműben utazó, pl. egy autóvezető vagy egy taxi utasa ugyanazon az útvonalon ötször nagyobb légszennyeződésnek van kitéve, mint a kerékpáros. Ennek oka, hogy a bringások általában az út szélén közlekednek, ráadásul magasabban van a fejük, mint az autóban ülőké, így nem éri az arcukat közvetlenül a szennyeződés, és a légmozgás, az esetleges szél javítja a beszívott levegő minőségét.

 

Segít a fogyásban

A rendszeres kerékpározás nagymértékben javítja az állóképességet, a terhelhetőséget, a szervezet fizikai teljesítőképességét. Emellett hozzájárul az immunrendszer erősítéséhez. Mi több, a biciklizés nagyszerű zsírégető: a fogyasztó hatása révén könnyen megszabadulhatunk néhány felesleges kilótól, illetve a rendszeres edzéssel megelőzhetjük az elhízást.

 

Lelkünknek is feltöltődést jelent

Mivel kerékpározás közben főként a környezetünkre figyelünk, a nyeregben ülve könnyen elterelődnek a gondolataink a problémáinkról. Ha például reggelente kerékpárral járunk a munkahelyünkre, máris komoly lépéseket tehetünk a napi stressz elkerülése érdekében. A munka utáni hazatekerés vagy egy lazító esti biciklizés is sokat segíthet a stressz levezetésében. Ráadásul sokszor kerekezés közben születnek a legjobb ötleteink.

 

A friss levegőn, szép időben történő kerékpározás a testre gyakorolt előnyös hatásai mellett felszabadítja a boldogsághormonokat. Remek kedélyjavító, kiváltképp, ha gyakorlása közben a természet szépségeiben gyönyörködhetünk.

erdo

Nem utolsósorban ezzel a kedvelt szabadidős tevékenységgel bővíthetjük baráti körünket is. Természetesen egyedül is lehet bringázni, de társaságban még élvezetesebb tud lenni a kerekezés. A közösen megélt élmények, az egymást inspiráló fizikai teljesítmény, az együtt kitűzött és megvalósított célok mind fontos elemei az egészséges és tartalmas társasági életnek.

 

Egy szóval használjuk ki a jó időt és mennyünk a szabadba a szabályok betartásával

Tartalomhoz tartozó címkék: EQUA
Az oldal tetejére